Als eerste stap in het traject is het belangrijk om uw huidige online positie te bepalen en onderzoek te doen naar de markt waarin u opereert. Door middel van cijfers en andere resultaten kunnen wij een beeld krijgen van uw positie op het internet op dit moment. Hoeveel bezoekers krijgt u online, hoe hoog is uw conversiepercentage, wat zijn uw doelgroepen bent u goed vindbaar in zoekmachines en op sociale media? Al deze vragen helpen ons om een goed beeld te krijgen van de markt waarin uw onderneming opereert, uw onderneming en natuurlijk uw huidige online positie.
Aan de hand van onder andere bovenstaand onderzoek kunnen wij vervolgens samen met u de doelen op gaan stellen die u online wilt behalen. Wilt u meer klanten werven, naamsbekendheid creëren of een bepaald product promoten? U kunt uzelf natuurlijk ook de vraag stellen: Wat willen onze klanten van ons zien en wat verwachten zij? De ‘reis’ die uw klanten maken op uw website is belangrijk om naar te kijken en te bepalen hoe deze reis zo goed mogelijk afgestemd kan worden op de wensen van de klant. Na het bepalen van de doel(stellingen) is de laatste stap in de strategie aangebroken: het bepalen van de benodigde middelen en kanalen om de vastgestelde doel(stellingen) te behalen en online een goede positie in te nemen. Aan de hand van alle output van het onderzoek gaan wij een duidelijk concept opstellen en deze vervolgens vertalen naar een website, welke ook weer ondersteund wordt door online marketing.