Heeft u een hoge bounce-rate? Wordt uw winkelwagen veel gebruikt zonder dat er daadwerkelijk bestellingen uit komen? Dit zijn een aantal voorbeelden van acties die mogelijk zijn op websites. Conversieoptimalisatie (of conversiepercentage optimalisatie) is het project om een hoger percentage bezoekers te krijgen die daadwerkelijk actie ondernemen op uw website, zodat zij uiteindelijk bijvoorbeeld klant worden. Het optimaliseren van dit percentage kan door middel van voorspellingen te doen, testen uit te voeren en de resultaten hiervan mee te nemen in de verbetering van het systeem.
Als u op zoek bent naar snelle online resultaten, dan is Google Adwords de juiste keuze voor u. Door middel van online-advertenties heeft u de mogelijkheid om online meer bekendheid te genereren en vervolgens bijvoorbeeld meer producten te verkopen. De advertenties worden direct bovenin de zoekresultaten getoond. Natuurlijk zijn er talloze mogelijkheden om online te adverteren en wij adviseren u graag hierin. Om een online-campagne succesvol te maken is het belangrijk om vooraf een duidelijke strategie en een helder concept te maken.
Als u niet op de eerste pagina van Google staat, hoe wordt u dan gevonden? Het doel van zoekmachine-optimalisatie is het verhogen van uw positie in de zoekmachines wanneer mensen zoeken op bepaalde trefwoorden. Door het combineren van slimme content, sleutelwoorden, interne links en sociale media zal uw positie in de zoekmachines stijgen. Ook hier is het belangrijk om voortdurend online actief te zijn, dus nieuwe content plaatsen, op sociale media actief zijn, resultaten bekijken en hier actie op ondernemen.
Er zijn tegenwoordig een ruim aantal sociale netwerken, waar zowel personen als ondernemingen actief op zijn en hier content delen met elkaar. Iedereen praat met elkaar op de sociale netwerken. Laat ze over uw onderneming/merk praten! Voor u als onderneming is het belangrijk om een beperkt aantal sociale netwerken te selecteren, waar u een professioneel beeld kan geven van uw onderneming en bovenal, actief kan zijn. Het actief zijn kan positieve effecten hebben op uw onderneming zoals meer naamsbekendheid, betere positie in Google en betere communicatie met klanten.