We hebben nu de doelen en de doelgroepen van de organisatie online strategie en vervolgens de benodigde middelen voor het bereiken van deze doelen genoteerd. Maar hoe gaan we dit nu verwerken in een online ervaring voor uw klanten? Dit gaan we doen door middel van een helder concept. In het concept gaan we niet duidelijk maken wat we gaan doen, maar hoe we het gaan doen.
Het is belangrijk voor u als organisatie om uzelf te onderscheiden en uit te laten blinken op het internet. Tijdens de ontwikkeling van het concept moet er gekeken worden hoe bepaalde systemen binnen een website werken en hoe de klanten deze systemen het liefst zouden willen zien. We kruipen in de huid van uw klanten en kijken hoe zij graag bepaalde objecten/systemen op een website zien. Zodat wij dit natuurlijk kunnen uitwerken in het concept. Het concept is bepalend voor het verdere verloop van het traject om uiteindelijk tot de realisatie te komen van uw online ervaring!
Op dit punt gaan wij over tot het ontwerpen van de website. Alle gegevens die wij in vorige fase(s) bepaald hebben komen nu allemaal samen in één duidelijk ontwerp. Het onderzoek naar uw huidige online positie, de wensen van klanten, de gekozen middelen en natuurlijk de visuele identiteit moeten samen komen tot het design van de website!
Bij het ontwerpen van de website wordt uiteraard gekeken naar de visuele identiteit van de onderneming en deze identiteit zal ook doorgevoerd worden in de website. Hiernaast is het belangrijk dat de website op elk (mobiel) apparaat netjes getoond wordt en hiervoor geoptimaliseerd is. Al onze websites zijn responsive, zodat uw online-ervaring op elk apparaat optimaal is. Het is natuurlijk belangrijk dat de website er goed uitziet, maar bovenal is het belangrijk dat de website tot (online) resultaat leidt!
Content is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de website. Het realiseren van een website alleen is niet het doel wat gesteld is, maar het bereiken van de achterliggende doelen is het uitgangspunt. Door middel van content wordt uw boodschap overgebracht naar de doelgroepen, maar hoe brengt u deze boodschap over? Internetgebruikers nemen vrijwel nooit de tijd om teksten volledig te lezen, maar ze scannen vooral. Bepaalde trefwoorden waar gebruikers op zoeken moeten natuurlijk in de tekst voorkomen, zodat ook de zoekmachines de website beter kunnen vinden. Foto’s en video’s trekken vrijwel direct de aandacht van uw bezoekers. Daarom is het belangrijk dat deze beelden duidelijk de boodschap ervan weergeven, want het moet binnen een aantal seconden duidelijk zijn! Wij hebben relaties met een aantal freelance-fotografen uit de omgeving, die hier uitstekend raad mee weten.